7 Mayıs 2011 Cumartesi

...denizin üstünde ala bulut...

Uzun zaman önce İzmir'de bir arkadaşım okuyayım diye vermişti bana bu kitabı: "Nazım Hikmet. BÜYÜK İNSANLIK. Kendi Sesinden Şiirler." Kayıt: Bedri Rahmi Eyüboğlu
O zaman daha en çok beğendiğim şiirlerden biri oluverdi bu daha başlığı bile konulmamış şiir. Bir ara paylaşmak istedim ama zamanı uygun değildi. Şimdi masamın üstünde tekrar fark ettim kitabı ve CD'sini. Bu sefer babamın hediyesi bu bana. İlk defa bazı şiirleri dinledim. Artık paylaşma zamanı gibi geldi. Nazım Hikmet günü olsun bugün benim için. Azıcık da olsa kendi kendimi mutlu edeyim bir şekilde. Bu bugün için başlangıçtı, şimdi çikolata yiyorum, birazdan da dondurma yemeyi planlıyorum. Umarım güzelleşir her şey...

Denizin üstünde ala bulut 
yüzünde gümüş gemi
içinde sarı balık
dibinde mavi yosun
kıyıda bir çıplak adam
                 durmuş düşünür.

Bulut mu olsam?
gemi mi yoksa?
balık mı olsam?
yosun mu yoksa? 

Ne o, ne o, ne o,
Deniz olunmalı, oğlum,

bulutuyla, gemisiyle, balığıyla, yosunuyla.

Nazım Hikmet
                                   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder